Petua Tradisional untuk Menghilangkan Bulu Kaki ( Hanya Untuk Wanita)

Petua Tradisional untuk Menghilangkan Bulu Kaki ( Hanya Untuk Wanita)



1.Petua-petua tradisional menghilangkan bulu kaki dengan menggunakan gula.
Ambil tiga senduk gula pasir, 1/4 gelas perasan perahan limau, dan 1/4 gelas air. Panaskan campuran bahan-bahan tersebut dengan api kecil hingga menjadi seperti cecair. Dalam keadaan suam-suam sapukan kebahagian kaki yang berbulu. Lalu lekatkan kain kasa, tekan kain kasa tersebut dan tarik kearah berlawanan tumbuhnya bulu dengan cepat dan pantas. Anda akan dapati bulu-bulu di kulit anda akan ditarik keluar secara sempurna.

2. Petua-petua tradisional menghilangkan bulu kaki dengan putih telur
Caranya campur 1 senduk gula, setengah senduk tepung jagung dan satu putih telur. Campurkan semua bahan sehingga sebati dan sapukan pada kaki atau tangan yang berbulu. Setelah kering kupikkan lapisan putih telur dari kulit anda seperti anda mengupas kulit telur. Secara tidak langsung bulu-bulu di kulit anda akan dibawa keluar putih telur tadi.


3. Petua-petua tradisional menghilangkan bulu kaki dengan merica dan kapur barus
Caranya tumbuk merica dan kapur barus sampai halus. Tambahkan beberapa titik minyak tanah lalu campur hingga rata. Sapukan ramuan tadi keseluruh permukaan kulit yang akan di buang bulunya. Biarkan selama 1 jam sebelum kemudian anda cuci bersih. Lakukannya ini setiap tiga hari sekali, di jamin bulu-bulu di kaki anda akan tertanggal dengan sendirinya.