ISLAM ITU INDAH DAN MUDAH

Islam itu indah, islam itu ketenangan.  Islam membawa kejelasan dan kebenaran. Tidak sesekali mengundang keserabutan, kabur dengan ulasan  misteri dan penuh tanda tanya. Islam bukan hanya perlu mengiakan tanpa bukti.. Islam tidak membuatkan hambanya bodoh dengan hanya mengangguk - angguk. Buktinya, banyak ayat yang menyuruh kita berfikir dalam al-quran... Islam bukan seperti agama Nasrani yang bila ditanya tentng kenapa tuhan itu 3 dalam 1. Paderi meraka hanya menjawab dengan dua jawapan. tidak mempercayainya kafir namun tuhan 3 dalam 1 itu adalah MISTERI.....

Islam juga bukan ikutan kosong mentaati membuta tuli tanpa periksa. mengiyakan sahaja kata para ulama walaupun tiada bukti dari nas yang sahih. bukan seperti kristian walaupun Nabi Isa AS mengatakan AKU BUKAN tuhan di dalam BIBLE .. namun mereka tetap percaya pada paderi mereka yang mengatakan Isa AS itu tuhan..

 

Islam itu indah penuh kedamain bukan misteri tanpa jawapn... hanya perlu menuruti tanpa soal..... kasihnya al-imam Syafie pada imam Malik hanya Allah yang tahu. namun ada kalanya al-imam Syafie berbeza pandangan dalan banyak hal dengan Imam malik....berfikirlah tentang islam dengan hati yang tenang. ISLAM ITU MUDAH DAN INDAH. bukan sukar dan payah..