Bertanduk Dan Lalok Beramai-Ramai Di Dalam Kereta..

Tiga sahabat termasuk seorang remaja perempuan berusia 16 tahun diberkas dalam satu serbuan di Kampung Lot 23, Cherang Ruku, Pasir Puteh, awal pagi kelmarin. Mereka ditahan kerana terbabit dalam sindiket mencuri lembu dengan menggunakan sumpit sebagai senjata pelali 

Dalam serbuan jam 5.30 pagi itu, dua lelaki berusia 25 dan 29 tahun berasal dari Jengka, Pahang ditangkap bersama remaja bawah umur itu ketika baru tiba di pekarangan rumah berkenaan selepas selesai mencuri empat lembu di Kuala Krai.

Ketua Polis Daerah Deputi Superintendan Mohd Kamal Zainal berkata, intipan dilakukan selama setengah jam di rumah berkenaan sebelum Proton Iswara dipandu suspek berusia 29 tahun bersama remaja perempuan yang sudah tidak bersekolah itu tiba di rumah berkenaan.

Katanya, sebaik seorang pegawai memperkenalkan diri, suspek cuba melarikan diri dengan terus masuk ke rumah sebelum bersembunyi di sebalik almari, namun dapat diberkas.

“Hasil pemeriksaan lanjut, dua lembu ditemui dalam keadaan terikat yang dalam keadaan separuh sedar akibat disumpit ubat pelali terperosok di tempat duduk belakang.


~sumber : HMetro.