LAWAK Jual Kereta

Morthy ingin menjual kereta kancil yang sudah lama dipakainya dengan kereta baru. Dia pun membawa kereta tersebut ke kedai kereta terpakai.

“Haiyaa….baru tiga tahun mileage sudah 200 000 km woo!!” kata tauke kedai itu sambil menggeleng-gelengkan kepalanya. 

“Habis…macamana saya mau buat tokey?” kata Morthy mengharapkan simpati.
“Saya ada satu kawan mekanik boleh kasi turun itu lu punya mileage. Lepas you buat datang sini semula,” saran tauke itu.

Lalu Morthy pun melakukan seperti apa yang disarankan oleh tauke kedai kereta itu. 
Sudah tiga bulan tauke kedai itu menunggu Morthy. Dia pun naik hairan lalu menelefon Morthy.

“Aloo..Encik Morthy. Itu kereta tidak mau jualkah? Saya sudah ada customer mau beli lu punya kereta” kata tauke itu.

Dengan penuh yakin Morthy pun berkata, “Saya tidak mau juallah tokey…sudah tiga tahun saya pakai mileagenya baru 50 000 km woo!!”



Tauke kedai, “???!!!!”