3 Ways to Find Popularity in a Niche With Potential Profit

3 Ways to Find Popularity in a Niche With Potential Profit



Did you ever wonder what happens to successful people who really believe that what others think of them is none of their business?
"Maybe we should stop worrying about whether the rest of the world likes us or not, and decide we are going to be respected in the world as we once were." ~ Ronald Reagan
With social media marketing, we often base our success on the number of 'likes', 'shares', or 'comments' we receive from our social media tribe. But does it really matter? Is that really the purpose we're to fulfill in business? To collect a group of admiring followers who appreciate what we say?
For a while, I struggled with the popularity contest, as well, thinking I had to have the attention of my audience to gain popularity and ultimately to make a profit, then one day as I struggled to find a topic people would LIKE, I hit smack dab in the middle of the profit center on a topic that wasn't exactly common place or socially acceptable. In fact, to be perfectly honest, there are thousands of people who will tell you to NEVER, EVER discuss this topic. And yet, I was making money with one of those topics.
So, my question changed ---
How do you find popularity in a niche with potential profit?
Finding popularity in a niche with potential profit means knowing who your audience will be and specifically marketing your 'non-politically acceptable topic' to that specific audience and gaining the respect of ALL markets through powerful persuasion and compelling calls to action.
There are a few magnanimous suggestions that come with these potential money makers, such as these:
1. Know and understand the full value of your topic. No matter how well defined your niche, if you don't know the full value of your topic and understand it well enough to fully prove your position, nothing you say or do will make a difference for any of your buying market. You have to KNOW what you're talking about and have comprehensive solutions for any questions that may arise in the process of discussing your topic.
2. Provide expert online status for yourself in your topic. It's one thing to be able to provide solutions for your topic questions, but quite another to prove you are the go-to-expert for that topic online. You know they're going to search your topic, if they see you chattering about it, so BE #1 on Google in your topic searches. It's easy, BE THERE.
3. Make sure everything online relevant to your topic leads back to you. On every article you write, be sure the call to action, resource box leads back to you. Provide a website with the ultimate information about your site and always direct everything you place online (within one to three clicks) returns your prospective buyer to your site. No matter how many articles you produce on your topic, all should ultimately reference back to your website.
All content articles should be linked to your website for more information.
Do you know how to facilitate the ultimate linking process for your online topic?
Learn how you can be the successful expert in your niche. Visit http://janverhoeff.com for more information about how you can be the go-to-expert in your niche - whether or not it is a socially popular and politically acceptable niche.


Article Source: http://EzineArticles.com/8861897

Some Tips for Buying Computers

Some Tips for Buying Computers


A computer is ubiquitous in every home and office today. The computers are not the same in every environment and the capacities of the computer vary from person to person. A person must choose a computer based on his or her own requirements. Here, there is no one size fits all. It helps if the buyer is aware of what exactly he needs to use the computer for.
The first thing to decide is whether you need a brand new computer or are willing to settle for a refurbished one. A refurbished computer can save you a lot of money and all major manufacturers have a refurbished section, where you can buy computers that are almost as good as new. While buying a refurbished computer,
• Take care that all the software CDs preloaded on the computer are transferred to you
• Remember that the manufacturer's warranty will not pass on to you along with the computer.
• Verify that there is no physical damage to the computer, especially the ports.
The next thing to decide is whether you would like a MAC or a Windows based computer. MAC systems are more expensive, have a stable operating environment, are more secure and of better quality. MAC computers do not operate on Windows and so any game or application that is based on Windows cannot be run on a MAC computer. Windows is more virus prone, has an operating system that is not so stable and is relatively cheaper.
If you have settled on a Windows based PC, then the next step would be to either go in for a branded, off the shelf computer or you could have one assembled as per your requirement. While buying a branded one, you could choose one with a configuration that fits your requirement. If you are assembling one, you must get the following parts,
Case: Be clear where this will go, above or below the desk and if all the ports are accessible. It should be compatible with the motherboard and must also be able to accommodate any upgradation.
CDs: Most standards computers include a CD burner. But if you are assembling a computer, make sure that it is capable of supporting a CD burner.
Hard Drive: This is quite the most important part. It should have enough space available for storage and for speed.
A Network Card should be supported by the Motherboard to allow sharing of files and connection to the internet.
The processor is the most important part and will determine how the computer works.
Sound and video cards are necessary to support audio and video functions. And there are any number of add - ons which you may lie to check out.
To know more about computers NZ or computer parts NZ, please check our website.


Article Source: http://EzineArticles.com/8861174

Pesta Menangkap Patin Gergasi Mabuk di Empangan Banglang, Thailand. (21 GAMBAR)

Pesta Menangkap Patin Gergasi Mabuk di Empangan Banglang, Thailand. (21 GAMBAR)



Setiap kali kerajaan Thailand membuat pengumuman melepaskan air empangan Banglang, penduduk sekitar akan berpusu-pusu memenuhi lokasi empangan tersebut. Hal ini kerana mereka masing - masing datang untuk menyaksikan pesta menangkap ikan patin mabuk akibat arus deras di saat empangan dibuka. Penduduk kampung hanya menunggu untuk ikan muncul di permukaan air dan menarik ikan yang mabuk tersebut ke daratan. Beberapa patin yang berjaya ditangkap mempunyai berat tidak kurang 100 kg.

Gambar ikan patin bersaiz gergasi yg berjaya ditangkap penduduk kampung setelah pintu empangan Banglang Thailand dibuka kerana mencapai tahap bahaya. 
























BANJIR 2014 : Guru Kongsi Pengalaman Perit Hadapi Banjir.

“Ya Allah jika ini ujian kami, kami terimanya dengan redha”

Demikian luahan seorang guru penolong kanan Sekolah Kebangsaan Menengah  Kebangsaan Manek Urai, Kuala Krai.

Lokasi kawasan sekolah ini dikatakan paling terjejas kerana ia berhadapan dengan sungai dan menjadi viral di laman sosial yang mendakwa ia runtuh akibat hentaman air sungai berhampiran.

Menceritakan detik ngeri kejadian, Nor Aini Mat Nor yang sudah berkhidmat 20 tahun di Kementerian Pendidikan berkata, ramai penduduk kampung tidak membuat persiapan memandangkan banjir besar tidak pernah berlaku sejak 1927.



Katanya pada pagi Selasa, keadaan masih aman, namun bertukar menjadi ganas pada pagi Rabu apabila peningkatan air secara mendadak mengakibatkan orang kampung panik.

“Ia bermula di waktu Subuh, air di sungai sebelah sekolah meningkat dengan cepat, sehingga ke tingkat dua. Kami rasai gegaran yang sangat kuat kerana gelombang dan arus menghentam dinding sekolah, ia menyebabkan ramai yang mula ketakutan dan menangis,” katanya.

Malah, katanya dia dapat melihat beberapa rumah  dan kayu balak hanyut deras melalui di hadapan sekolahnya, namun bersyukur kerana ia membelok sebaik sahaja menghampiri kawasan sekolah.

“Ini adalah kuasa Allah, saya sudah redha sekiranya rumah yang hanyut itu menghempap sekolah kami, tetapi ia tidak berlaku, “katanya.

Jelasnya lagi, ekoran paras air yang sudah menghampiri tingkat tiga beberapa penduduk mengambil keputusan untuk meninggalkan sekolah menggunakan perahu menuju ke bukit berhampiran. Menurut beliau, ada yang mengajaknya untuk lari ke bukit, namun dia mengambil keputusan untuk bersama dengan mangsa kerana rasa bertanggungjawab terhadap 150 orang mangsa banjir yang melanda sekitar kawasan tersebut.

“Ketika itu juga ada bayi dua hari dilahirkan, tidak sampai hati untuk tinggalkan mereka, jadi kami bersama-sama berdoa semoga bantuan tiba,” katanya.

Dalam pada itu katanya, situasi paling tragis adalah disaat mereka terpaksa berkongsikan dua keping biskut yang hanyut  di kedai runcit berhampiran.

“Kami semua kelaparan, bantuan tidak tiba, helikopter ada tetapi tidak dapat hulur bantuan kerana cuaca buruk, di kala itulah kami ternampak satu bungkusan biskut.

“Alhamdulillah, kami bahagikan seorang mendapat dua keping biskut  untuk menahan lapar sebelum bantuan tiba keesokan harinya,” katanya.

Nor Aini dalam masa yang sama berkata, dia terpaksa mendapatkan helikopter persendirian memandangkan suaminya menghadapi penyakit buat pinggang dan perlu membuat rawatan hemodalisis pada hari kejadian.

“Saya rasa bersyukur kerana tiada ada mangsa yang terkorban, benar ada viral di laman sosial sekolah ini sudah runtuh dan ramai terkorban, tetapi Tuhan mentakdirkan kami masih selamat,” katanya.

~SUmber: Sinar Harian.

BANJIR!! Luahan Rasa Mangsa Banjir Di Kelantan.

Hari ini baru dapat komunikasi. Sudah 6 hari kuala krai terputus talian komunikasi, digi dan maxis out terus.

Celcom sikit2 sahaja ada.

Letrik tiada, air tiada. Minum air hujan, mandi air lumpur. Kencing berak usah dicerita lagi sbb air tiada. Air minum tiada.

Anak anak tiada pampers, susu anak2 mangsa banjir tiada. Menangis bayi2 kelaparan. Kalau ada susu pun, tiada botol susu, semuanya hanyut dibawa arus. Allahurabbi.



Beras 10kilo dikongsi 400 orang. Gula sekilo dikongsi 400 orang. Lauk tiada. Minyak masak tiada. Garam tiada.

Tiada tilam, tiada toto, tiada tikar dan tak ada selimut. Tidur beralaskan simen dengan baju basah. Kami orang dewasa tidak mengapa, tapi anak2 yang disedihkan.

Ada yang 3 hari x makan, ada 4 hari x makan. Kalau ada nasi atau tepung jemput hanya diberi utk anak3 kecil sahaja. Makanan tiada.

Kami berpindah berkali2. Masuk pusat pemindahan petang selasa, malamnya air masuk ke dewan pemindahan, pindah ke tingkat 2 sekolah teknik krai, esoknya air masuk ke tingkat dua, pindah naik tingkat 3.

Air naik sangat pantas dengan arus yang sangat deras. Ramai yg tidak sempat menyelamatkan diri hanya berlari ke bukit2 tinggi berdekatan. Di Kg Bekok dan Tualang dua bukit tinggi menjadi tempat berlindung drp arus sungai lebir yg menggila, 4 hari di puncak bukit tanpa bantuan, tiada makanan dan minuman, mereka berdakap beramai2 dalam kesejukan hujan lebat tanpa ada apa apa bumbung selama tempoh itu. Anak anak kecil kesejukan menggigil. Allahurabbi. Tiada bot tiada helikopter.
Ramai yang demam, warga tua yg kesejukan dan demam, anak anak sakit perut menggelepar tiada ubat, ada yg disengat lipan tiada ubat. Tiada ubat.

Kami di kuala krai kebuluran, hingga terpaksa mengayuh sampan mencari ayam ayam dan itik yang tersekat dihujung2 pucuk pokok, dan diatas bumbung rumah, disembelih dan dibawa utk dimakan oleh mangsa pemindahan banjir.

Bot tentera, polis dan bomba banyak lalu lalang, tapi tiada satu pun yg berhenti memberi bantuan ataupun sekadar bertanya khabar dan keadaan walaupun dipanggil berkali2.

Rakyat di sini tiada duit ditangan. Kalau ada di bank pun, semua bank terselam dan tenggelam. Satu bank sahaja selamat di kuala krai iaitu bank rakyat, namun Letrik tiada, mesin offline.Kalau ada duit pun, tiada kedai yang ada barang, semuanya tenggelam dan habis. Tiada bekalan.
Episod kelaparan, kebuluran dan kesejukan dari hari isnin hingga ke hari ini sudah dilalui, namun yg lebih menakutkan adalah derita rakyat menjelang musim persekolahan nanti, apabila 90% drp rakyat kuala krai musnah semuanya harta benda.
Baju semuanya hanyut dan basah bersama lumpur, tiada baju kering. Tiada sampai lagi baju utk mangsa walaupun sekadar baju bundle. Tiada tuala wanita. Kasihan pd mereka yg datang bulan.
Kereta tenggelam,barangan rumah 5 hari tenggelam dan hancur lunyai, ratusan buah rumah hancur dan hanyut dlm arus banjir, rakyat seakan akan bakal memulakan kembali kehidupan mereka dengan jari sepuluh tanpa ada apa2 harta dan keperluan diri di tangan.

Ayuh, saya seru dan merayu dengan penuh kerendahan hati, semua sahabat sahabat di luar sana utk membantu kami di kuala krai.

Masa untuk pulihkan semula emosi dan perasaan, trauma dan kesedihan jiwa rakyat, pembangunan semula prasarana dan keperluan asas rakyat, kita perlu mulakan sekarang.

Terlalu banyak keperitan dan derita rakyat kuala krai yg saya tiada ruang utk catatkan di sini. Daerah ini 2.8kali lebih besar drp negeri perlis.

Bantulah kuala krai. Saya merayu.


~Nukilan Oleh Nazman Che Iberahim

Titah Tuanku Sultan Terhadap Rakyat Mangsa Banjir Kelantan





~sumber : MyKelantan TV

SUBHANALLAH!! Keajaiban muncul buat mangsa banjir Di Sg Durian.





FOTO!! Dato' Siti dan Suami Turun Padang Bantu mangsa Banjir (15 GAMBAR)

Ujian banjir yang melanda sekitar pantai timur membuatkan ramai sukarelawan terpanggil untuk sama- sama turun padang untuk menyelami dan merasakan sendiri situasi mangsa banjir di samping menghulurkan bantuan yang perlu. 

Tidak terkecuali seorang penyanyi popular tanah air iaitu Dato' Siti Nurhaliza Taruddin yang turut turun bersama suami membantu mangsa banjir di Pahang. Usaha dan telatah Dato' Siti yang bersungguh- sungguh membantu mangsa banjir sehingga sanggup menaiki jentolak turut mendapat respon positif pengguna laman sosial sekali gus menjadi viral.

















~sumber Beautifulnara

Perbetul semula pemahaman tentang TAKDIR

Perbetul semula pemahaman tentang TAKDIR



Tazkirah : "Perbetul semula pemahaman tentang TAKDIR" by Ustaz Muhammad Fawwaz Mohd Jan
Marilah sama2 kita perbetul balik kefahaman "Takdir" .
Bagaimana yg dikatakan percaya pd takdir?
Nabi SAW bersabda dlm satu hadis ( nk bg penterjemah bahasa mudah) Sekiranya kamu menafkahkan harta sebesar gunung, Allah tak akan terima sedekah kamu tersebut sekiranya kamu tidak beriman pd Takdir.
-kamu sedekah pi lah emas sebesar gunung sekali pun, Allah tak terima.
-Maksud disini tuan2 , tak ada pahala-"kosong".
-Terjemah dlm bahasa yg lebih umum, kamu buat pi lah apa pun, pi haji 3-4 setahun sekali, pi Ummrah tiap2 tahun, kamu baca Al-Quran, kamu bangun Tahajjud, kamu puasa Ramadhan..amalan yg kamu buat itu "kosong" sekiranya kamu SILAP PAHAM tentang Takdir!.
Nabi sebut dlm Hadis , Nabi kata percaya pd Takdir ni mudah ja, ada 2 perkara .
(i) - apa yg Allah takdirkan kena pada kamu , apa yg Allah letak kena pd kamu, kamu akan KENA. ianya tak akan pergi pd org lain. ( itu senang terjemah)
- Yg tu dulu kena Paham.
-Apa yg Allah TETAPKAN kena kat kita, kita akan kena, Ianya tak akan pi kat org lain.
Manusia ni selalu kena 2 benda.
-yg (1) : Benda Baik , yg (2) : Benda yg Tak Baik.
- Benda Baik ni ayah2 naik gaji, dpt anak, dpt cucu, dpt rumah , masuk pertandingan menang tempat pertama.
- Jadi, benda2 baik ni dpt ja benda baik ni semua org Suka, semua org Seronok.
- Semua kata ini Rezeki , tak ada Masalah.
- Tapi bila kita dpt Benda yg tak baik, Masa ni sekalian nak tau percaya atau tidak pada Takdir.
- Ayah2 kena KencingManis, pi hospital kena KencingManis, bila doktor bgtau kena KencingManis , org yg percaya Takdir dia akan kata apa?
" Tak palah, ujian Tuhan utk aku.Tak palah nk bt mcm mn..aku terima segala ujian Allah utk aku." - Ini CONTOH manusia yg percayakan Takdir.
- Tapi kalau org yg tak percaya Takdir, tau tak dia cakap apa?
" pasai pa aku kena ?? , pasai pa depa yg tak kena??"
" depa nasi tiap2 mlm mkn, aku jaga!" " depa semua benda manis makan, aku tak makan benda manis, pasaipa depa tak kena aku yg kena??" - Ini CONTOH manusia yg tak percaya Takdir.
Anak kita naik motor dgn jiran sebelah.Naik motor deraih(laju), anak jiran bawa motor anak kita jd pembonceng di belakang.Tengok2 dia belah pokok, anak jiran jatuh luka ja..calar cikit ja.Anak kita Mati.
- Org yg percaya takdir dia akan kata apa?
" Tak palah.., nk bt mcm.mn, bawa laju tu salah..betullah anak dia bawa laju salah tp anak saya meninggal, saya terima takdir tu."
" ini ketentuan Tuhan utk saya" - Ini CONTOH manusia yg percayakan Takdir.
- Manusia yg tak percayakan takdir dia akan kata apa?
" patutnya anak dia Mati! anak dia yg bawa motor!" - Ini CONTOH manusia yg tak percaya Takdir.
- sapa selama ini Perangai mcm ni sekalian, minta maaf kasar cikit bunyinya..Amalan yg dia buat selama ini akan "kosong" nampak gayanya.
Kadang2 tu ada juga yg tak puas hati, merungut.
- Ayah2 yg dpt bini yg masalah , dpt bini yg problem, bini yg tak dengar kata, bini bazir, bini yg suka berleter , tak reti dan sebagainya.
- Org yg percaya Takdir dia akan kata apa ?
" Nak buat lgu mn, rezeki aku dpt mcm ni..tak palah sabarlah.." - Ini CONTOH manusia yg percayakan Takdir.
- Kalau yg tak percaya dia akan kata apa?
" ishh! cilap aku nikah dgn bini aku.. kalau..aku tau" - Dia dok main kata ayat " KALAU" - Bila kita sebut perkataan "KALAU" tu tandanya kita tak puas hati dgn Takdir.
- Sama juga dgn ibu2. sama juga.Dok pertikai suami : "kalau aku tau suami aku mcm ni...."kalau aku tau dia perangai mcm ni, aku tak nikah ah dgn dia ni! aku tak terima lamaran dia!" - Bila kita cakap mcm tu, kita tak boleh, kita tak percayakan Takdir tu.
Nabi sebut didlm Hadis : sapa mati didlm percayakan mcm yg sikap td, sapa yg mati dlm keadaan silap percaya tentang Takdir, Nabi kata "NERAKALAH", kasar bahasa sekalian.
-Alhamdulillah , Allah bg kita semua hidup lg , bg dan perbetul lg pemahaman tentang Takdir.
- Lepas ni kita minta perbetul balik fahaman Takdir ni.
(ii) - yg kedua Nabi sebut, Apa yg Tuhan TETAPKAN tak dpt utk kamu, tak kena kat kamu.
- Apa yg Tuhan tetap tak kena pd kamu, tak dpt pd kamu, kamu TAK AKAN DAPAT, ianya akan dapat kat org lain.
- Ada 2 benda juga. (1) : Benda yg Baik & (2) : Benda yg Tak Baik.
- Ayah2 terselamat benda yg tak elok, tak kena KencingManis, tak kena DarahTinggi, anak kita tak excident, kita tak kena Masalah, kita tak jadi Bangkrap dan sebagainya tak kena benda2 teruk mcm ni : Hati kita Rasa lega "Alhamdulillah Tuhan selamatkan aku." — betui yg ni kita tak perlu bahas.
- Bila kita tak kena satu2nya musibah kita akan rasa lega.
- tapi bila kita tak dpt satu2 NIKMAT, masa ni kita nk tengok, Percayakah tak percaya dgn Takdir.
Contoh Mudah : ayah2 yg ada disini bekerja. Kawan kita yg dok mengampu Bos, dok pujuk Bos, cikit2 dgn Bos, cikit keluar pi dgn Bos.. jd Gaji dia tiap2 tahun naik Banyak, kita yg dok bangkang Bos , gaji naik juga tp naik ikut badan.
- org yg percaya Takdir, dia akan kata apa?
" Tak palah dia nk mengampu, tu Rezeki dia.Biar pi kat dia lah, rezeki dia.."
" tak palah, aku tak ada rezeki tapi aku Cukup."–org yg percaya Takdir dia akn cakap mcm tu ja.
- Tapi , org yg tak percayakan Takdir dia kata apa?
"Patutnya aku yg dpt benda tu!" Aku buat kerja banyak, depa bukan buat kerja apa pun, dok saja ja!" –org yg Tak percaya pd Takdir.
Masjid tiap2 tahun ( maaf nk cakap)pusat zakat akan bg sejumlah wang bg duit suruh agihkan pd fakir miskin dikampung2 dan sebagainya.
- Ada sesetengah Ajk Masjid bila dpt duit tersebut dia akan check dulu penerima duit zakat , dia ni layak ke tak layak.
- yg mn layak dia teruskan.yg mn dia tengok..ishh ada kereta besar yg ni, anak2 pun dh kerja, jd Ajk Masjid potong nama tu.
- Manusia yg percaya Takdir, dia tau nama dia kena potong, dia akan kata apa?
" tak palah, tak ada rezeki nk buat mcm mn" — Cukup, dia ckp mcm tu ja.
- Tapi kalau yg jenis Tak Percaya Takdir ni, dia mai ke masjid serbu Ajk Masjid dia sebut pula :
" Sepatutnya saya yg dapat! depa tu kaya! keta ada, rumah ada! anak kerja! depa kaya! Saya yg miskin tu"
– adakah kita semua mcm ini ? mcm ada buat dh sekalian?
Contoh yg lain : Anak kita kalau beli kereta baru, kita akan kata apa?
" tu Rezeki dia.." "rezeki anakku, alhamdulillah".
- Tapi kalau anak jiran beli kereta baru kita kata apa? kita nak minta benda ni bg ubah.
- anak kita beli kereta baru, Rezeki anak kita , Alhamdulillah.
- anak jiran beli kereta baru, pun Alhamdulillah juga rezeki dia.—CUKUP.
- yg kita tak mau tu apa dia? anak kita beli kereta baru :ya rezeki anak.
Anak jiran beli kereta baru : tu jual Dadah - yg tu tak mau!.
Ayah2 dan ibu2 yg ada anak, anak kita Bertunang 5 bulan, tunang 5 bulan putus, selalu kita sebagai org tua, sebagai jiran kata apa?
" tak ada jodoh"
- anak kita berpisah, putus tunang kita kata tak ada jodoh.
- baik, yg tu kita paham dh , kita boleh terima takdir tak ada jodoh.
- tp pasai pa bila ustaz kahwin 2 pasai pa kita tak kata jodoh ?
- awat? tak boleh ? sama juga konsepnya.
- kalau kata tunang tu putus tunang, kita kata tak ada jodoh, kalau ustaz tu kahwin 2, 3 kita kena kata apa? "JODOH" - baru kena.
- ini tak... tu bukan jodoh tu gatai.
- sbb tu kita minta benda2 mcm ni kita perbetul balik, inshaAllah mudah-mudahan kita ambil pengajaran dan perbetul balik kefahaman kita tentang Takdir.
-Kena satu2 benda SABAR, tak dpt satu2 benda-tak ada rezeki, senang kita paham


Gambar Rawak Sekitar Kawasan Banjir Di Kelantan

Gambar Rawak Sekitar Kawasan Banjir Di Kelantan


Pandangan dari Kapal Terbang



Sekitar Morak Tumpat(4 gambar Bawah)
Morak Tumpat

Sukarelawan Bertugas

Morak Tumpat

Morak Tumpat

Sekitar Kuala Krai sebelum dan selepas Banjir Besar







Masjid Ismaili Tumpat