Kerja VS Pengalaman

Bismillahirahmanirrahim...
assalamualaikum sume..

hukhuk..berdasarkan tajuk entry kali ni..kalian sume tau tak apa yang cube saya sampaikan...kalian pernah terlibat tak dalam situasi ni????haaa..mesti ade kan???kan???ape perasaan kalian??? da berapa kali kalian fail interview keje????hukhuk..ade rakan saya mengadu da banyak kali die fail untuk mendapatkan keje..sumenya gara-gara pengalaman tak cukup..(tak disangkal sume tu kehendak Allah..takde rezeki lgi..huhu..)

                 



             Berdasarkan situasi..cuba kita berfikir sejenak..mane lebih penting??keje??atau pengalaman??nak dapatkan keje kena ade pengalaman..tapi kalau tak keje camne nak dapatkan pengalaman..tak gitu???so ape pendapat kalian tentang ni???adess naik pening jugak pikirkan sume ni yer..huhu..



              kalau kalian nak tau...secara logiknya cube kalian bayangkan kalian adalah seorang majikan..bagi si majikan..secara otomatiknya memilih pengalaman sebagai perkara paling penting..nak tau kenapa???sebab bagi mereka melalui pengalaman la akan wujudnya keje yang bermutu dan berkualiti..tingkatkan produktiviti syarikat la katakan...tapiiii..camne pulak bagi penganggur@ pencari keje@ fresh graduate??huhu..bagi mereka tentulah keje lebih penting dari pengalaman..sebab melalui keje la dorang akan dapat pengalaman..betol tak?? rumit betol keadaan ye..huhu..
             


  sooo..nak dapatkan keje mudah tanpa pengalaman???heheehe..jawapan saya senang je..berniagalah.. lagipun tu kan sunnah....
sabda nabi saw... 
" Sembilan per sepuluh daripada sumber rezeki (kekayaan) adalah daripada usaha perniagaan.."
okla..setakat ini sahaja perkongsian saya buat kali ini..moga bertemu lagi pada entry akan datang..syukran kerana sudi membaca..moga mendapat manfaat yer..wassalam...